زمینی

وبلاگ ادبی فرهاد کشوری

زمینی

وبلاگ ادبی فرهاد کشوری

خبر کتاب

رمان فرهاد کشوری درباره‌ی رضاشاه منتشر شد

سرویس: فرهنگی و هنری - ادبیات و نشر(ایسنا)


کد خبر: 91092614867

یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶


روایت فرهاد کشوری از رضاشاه در رمان «مردگان جزیره‌ی موریس» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رمان «مردگان جزیره‌ی موریس» کشوری از سوی نشر زاوش به چاپ رسیده است..

این داستان‌نویس از سه سال پیش رمان «مردگان جزیره‌ی موریس» را برای چاپ به نشر چشمه سپرده بود که بعد از متوقف شدن فعالیت این نشر، با اصلاحاتی مجوز گرفته و منتشر شده است. کشوری گفت، در رمان «مردگان جزیره‌ی موریس» 22 مورد از فحش‌ها رضاشاه - شخصیت اصلی داستان - حذف شده و خواسته‌اند به جای فحش‌ها، سه نقطه گذاشته شود..

او در ادامه اظهار کرد: این روایت از زندگی رضاشاه در عین‌ حالی که به تاریخ استناد دارد و برآمده از تاریخ است، اما لزوما رمان تاریخی نیست. در این داستان تعدادی از آن‌هایی که در دوره‌ی حکومت رضاشاه کشته شدند، به دیدارش در جزیره‌ی مویس می‌روند و حرف‌هایی بین آن‌ها درمی‌گیرد..

کشوری همچنین گفت، رمان «اتاق هفتم» بعد از دو سال انتظار، از انتشار بازمانده است. این رمان به روایت سال‌های 1280 تا 1330 می‌پردازد، به سال‌هایی که نفت در مسجدسلیمان کشف می‌شود و داستان یک کارگر شرکت نفت را روایت می‌کند..

این نویسنده گفت: الآن هم منتظر مجوز کتاب «سرود مردگان» هستم.

فرهاد کشوری متولد سال 1328 است. از این داستان‌نویس پیش‌تر کتاب‌های «بچه آهوی شجاع»، «بوی خوش آویشن»، «شب طولانی موسی»، «دایره‌ها»، «گره کور»، «کی ما را داد به باخت» و «آخرین سفر زرتشت» منتشر شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد