زمینی

وبلاگ ادبی فرهاد کشوری

زمینی

وبلاگ ادبی فرهاد کشوری

سیزدهمین دوره جایزه گلشیری 1392

برگزیدگان سیزدهمین دوره جایزه «گلشیری» معرفی شدند

سرویس: فرهنگی و هنری - ادبیات و نشر(ایسنا)

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

 

در مراسم پایانی سیزدهمین دوره جایزه ادبی هوشنگ گلشیری که عصر جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، برگزیدگان بهترین رمان و مجموعه داستان اول سال 1391 معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم پایانی سیزدهمین دوره جایزه ادبی هوشنگ گلشیری با حضور افرادی همچون محمود دولت‌آبادی، ضیاء موحد، بابک احمدی، کامران فانی، بهمن فرمان‌آرا، حسین سناپور، حسن شهسواری و مژده دقیقی در خانه فرزانه طاهری مدیر بنیاد هوشنگ گلشیری و همسر این نویسنده فقید برگزار شد و به برگزیدگان این دوره از جایزه در بخش‌های رمان اول و مجموعه داستان اول لوح تقدیر و تندیس این جایزه تعلق گرفت.

در این دوره و در بخش رمان‌های اول (داستان بلند، مجموعه داستان‌های به‌هم پیوسته)، رمان «دکتر داتیس» نوشته حامد اسماعیلیون منتشرشده از سوی انتشارات زاوش به عنوان رمان برگزیده سال 1391 معرفی شد و به نویسنده این اثر لوح تقدیر و تندیس جایزه تعلق گرفت.

همچنین رمان«یک رمانس دانشگاهی مرگبار» نوشته محمود سعیدنیا منتشرشده در انتشارات حرفه هنرمند به عنوان اثر شایسته تقدیر در این بخش معرفی شد.

دیگر نامزدهای این بخش رمان‌های «گرمازده» نوشته مهام میقانی، منتشرشده در نشر چشمه و رمان «نامحرم» نوشته یاسر نوروزی منتشرشده از سوی انتشارات آموت بودند.

همچنین در بخش مجموعه‌های داستان‌ اول کتاب «در هوای گرگ و میش» نوشته محسن عباسی منتشرشده در انتشارات رخداد نو و مجموعه داستان «کاج‌های مورب» نوشته علی چنگیزی منتشرشده از سوی نشر چشمه به صورت مشترک برگزیده این دوره جایزه در بخش مجموعه‌ داستان‌ اول سال 1391 شدند و به نویسندگان این آثار نیز لوح تقدیر و تندیس جایزه اهدا شد.

مجموعه داستان‌های«بهت‌زدگی و داستان‌های دیگر» نوشته پیام ناصر، مجموعه «شما از کجا بادمجان می‌خرید» نوشته دینا کاویانی و «کتلت سرد» نوشته امید پناهی دیگر مجموعه داستان‌های نامزد دریافت این جایزه اعلام شده بودند.

داوران بخش مجموعه داستان این دوره هلن اولیائی‌نیا، شاپور بهیان، علی خدایی، مهدی ربّی، فرهاد کشوری و داوران بخش رمان این جایزه نیز فرشته احمدی، محمد حسینی و کامران سپهران بودند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم فرزانه طاهری مدیر بنیاد فرهنگی هوشنگ گلشیری توضیحاتی درباره روند برگزاری و ادامه برگزاری این جایزه ارائه کرد و سپس فیلم داستان‌خوانی هوشنگ گلشیری که داستان «خانه روشنان» را می‌خواند برای حاضران پخش شد. در این مراسم مطابق روال سه دوره گذشته که از یکی از داستان‌نویسان پیشکسوت در این جایزه تقدیر شده بود، با اهدای لوح از گلی ترقی تقدیر شد که البته خود او در این مراسم حاضر نبود.

 [در این مراسم] کامران فانی درباره آثار گلی ترقی سخنانی را بیان کرد.

تندیس و لوح تقدیر برگزیدگان توسط محمود دولت‌آبادی، ضیاء موحد، بابک احمدی و حسین سناپور اهدا شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد