زمینی

وبلاگ ادبی فرهاد کشوری

زمینی

وبلاگ ادبی فرهاد کشوری

معرفی کتاب و نشریات

فصلنامه ی زنده رود ویژه ی شهرهای داستانی منتشر شد


پنجاه و سومین شماره ی فصلنامه ی زنده رود، ویژه ی شهرهای داستانی منتشر شد. در بخش ویژه این مطالب را می خوانیم: شهر داستانی از احمد اخوت، قصه های شهر/شهر در داستان های کوتاه/ پل مارچ- راسل/ ترجمه ی بهرام فرهنگ، پنجره های کافکا از فرهاد کشوری، کنگ دژ- سیاوش گرد از حسام الدین نبوی نژاد، شهر سیاهپوشان از فرهاد کشوری، شهر پلید/ گفتمان غرب زدگی/ داستان فارسی(یک بررسی موردی) از شاپور بهیان، جلال هتل آستوریاس/ بررسی رمان «زمستان »62 از سینا دادخواه، از خاطره ی شهری تا شهر داستانی از محمد علی موسوی فریدنی و شهراپیچ از فاطمه خانسالار.

در بخش مقاله، دو مقاله می خوانیم: غزنین از اوج تا حضیض/ داستان تاریخی طلوع و غروب غزنین، تختگاه غزنویان/ از محمد کلباسی و خواندن اعتراض است/ مصاحبه ی مجله لوپوئن با ماریو وارگاس یوسا، ترجمه ی افتخار نبوی نژاد.

در بخش شعر دو شعر از کُنی وَنِک، ترجمه ی ماهان تیرماهی، نه «شعر کوتاه مثل آه» از منصور اوجی، شعر دیدار از دیوار از مجید نفیسی، چهار شعر از منصور ململی و یک شعر از احمدعلی نامداریان.

در بخش نگاه، روبه رویی ها از فردریش دورِنمات ترجمه ِ محمود حدادی را می خوانیم.

بخش داستان شامل داستان های دوستان قدیمی از شاپور بهیان، گم شده ی یعقوب از عباس عبدی و عشق و آریتمی از خدیجه شریعتی است.

در بخش خاطره های گزیده از سال های دور (از خلال مطبوعات)/ سوار لر و شیر برفی/ سختی وضع حمل خانم انگلیسی و مشاوره ی اسقف رئیس مدرسه با کناس اصفهان/ از خاطرات علی همامی را می خوانیم.

در معرفی کتاب، کتاب های ناسیونالیسم و تجدد در ایران و ترکیه از نادر انتخابی، دولت و فرودستان: فراز و فرود تجدد آمرانه در ترکیه و ایران، گردآوری تورج اتابکی و تاریخ خوزستان(1604-1905) از جان گوردون لوریمر، ترجمه ی محمد جواهرکلام توسط م.خ. معرفی شده اند.

بخش پایانی فصلنامه، کتاب های رسیده است که حسام الدین نبوی نژاد آن ها را بررسی کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد